Donderdag 13 april vond een Cisco Partner Event plaats, met als thema: Reimagining the workplace. Het werd een mooie dag vol inspiratie en vol kansen om ervaringen en expertise te delen. Met deze nieuwe kennis kunnen onze Partners hun eindklanten nog beter ondersteunen en zo kansen verzilveren.
Wat er zoal op het programma stond? We begonnen met een gezamenlijke presentatie over de laatste ontwikkelingen en vooruitzichten op Cisco-gebied. Daarbij stonden de prioriteiten van de eindklanten voorop, aan de hand van deze aandachtsgebieden:
- Reimagine their applications
- Secure their enterprise
- Power hybrid work
- Transform infrastructure
Dit zijn vraagstukken waar de meeste organisaties zelf niet uitkomen. Vakmensen zijn schaars, zeker in de IT, waardoor de expertise gewoonweg ontbreekt bij veel bedrijven. Hier kunt u op inspringen door zowel Cisco Partner te zijn als steun en toeverlaat voor de eindklant. In andere woorden: dit is The Age of the Partner.
Van samenwerken tot kunstmatige intelligentie
De presentaties daarna gingen in op onderwerpen als de opkomst van kunstmatige intelligentie, digitale transformatie en zinvol innoveren. Aandachtspunten daarin zijn onder meer security en automatisering. Niemand wil achterlopen, waardoor u als Partner nieuwe kansen krijgt om bedrijven te helpen met hun digitale transformatie.
Natuurlijk kwam hybride (samen)werken ook ter sprake. Wat doet u bijvoorbeeld als een bedrijf met Microsoft Teams wil werken, maar evengoed verschillende Webex-functionaliteiten wil gebruiken, of andersom? Hoe helpt u als Partner met nieuwe en veranderende behoeften, zoals IP-telefonie en centraal netwerkbeheer via Meraki? Vergeet niet: de eindgebruikers verwachten geen ‘goed genoeg’-ervaring. Ze willen precies dezelfde ervaring en kwaliteit, ongeacht waar en wanneer ze werken.
Extra aandacht: retail, manufacturing/logistiek, zorg, onderwijs
Op vier sectoren zijn we uitgebreider ingegaan, omdat de behoeften daarin vaak net anders liggen. De organisaties die hieronder vallen, hebben daarom vaak een sterke voorkeur voor een partner die ervaring heeft met die sector. Deze gebieden zijn volop aan het digitaliseren. Er wordt volop geïnnoveerd en geautomatiseerd, maar tegelijkertijd moeten security, privacy en compliance in de gaten gehouden worden.
Dit geldt het liefst voor de hele keten. Stel, een fabrikant kan dankzij data-inzichten zijn productieprocessen veel sneller en minder foutgevoelig maken. Hij wil natuurlijk het liefst ook dat de betrokken magazijnen en logistieke dienstverleners óók automatiseren, want dat leidt tot een grotere klanttevredenheid. Dan is het essentieel dat alle partijen binnen de keten data uitwisselen en slim samenwerken, maar zonder dat ze problemen met de security krijgen.
In de publieke sector (zorg, onderwijs) is er bovendien sprake van gelimiteerde budgetten, waardoor IT niet altijd de populairste eindbestemming is. Dan moet een Partner echt kunnen laten zien waarom een bepaalde oplossing zich gemakkelijk laat terugverdienen. Tip: benadruk het modulaire karakter van Cisco-oplossingen. Als eindklanten bij één of slechts een handjevol dienstverleners hoeven aan te kloppen voor hun hele IT (en het liefst met oplossingen van één vendor), scheelt dat heel veel tijd en moeite. Bovendien worden kosten dan ook een stuk inzichtelijker en kunnen organisaties wendbaarder digitaliseren.
Duurzaamheid en voor goud gaan
Een ander belangrijk thema in deze tijd is duurzaamheid. Cisco zelf heeft dat hoog op de agenda, maar ook u en uw klanten vragen daarnaar – én de klanten van die eindklanten doen dat ook. Het verlagen van de ecologische voetafdruk leeft inmiddels in de hele samenleving. Zeker in de IT-sector, die absoluut zijn vervuilende kanten heeft, is dit een belangrijk aandachtspunt. Daarom keken we onder meer naar de principes van Cisco’s circulaire design. Zo heeft het hergebruiken van materialen de voorkeur, of het nu gaat om hardware of de verpakking daarvan.
In andere woorden: er liggen genoeg kansen voor u als Partner om te verzilveren. Maar waarom voor zilver gaan als er goud is? Als bijzondere laatste gast hadden we namelijk geen IT-expert, maar een topsporter: Nicolien Sauerbreij, de eerste Nederlander die met een wintersport goud behaalde. Ze vertelde enthousiast over dit traject, dat de aanwezige Partners hopelijk nog verder inspireerde om een succes te maken van The Age of the Partner.
Uiteraard was er ook volop ruimte om bij te praten en te netwerken. Bekijk de foto’s voor een impressie van het evenement. Hebt u het Partner Event gemist, maar zou u er de volgende keer graag bij zijn? Hou dan ClubCisco in de gaten en schrijf u in voor onze nieuwsflits.
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.