KEMBIT is een mens- en businessgerichte IT-dienstverlener uit Zuid-Nederland. Networking is een van de activiteiten waarmee KEMBIT de bedrijfsvoering van klanten naar een hoger niveau tilt. Dat doet het bedrijf vooral in de zorg- en life-science-sector, maar het is ook actief op bijvoorbeeld campussen. Bedrijfsleven, overheid en onderwijs worden daar met Cisco-apparatuur van een passende netwerkverbinding voorzien, zodat ze optimaal en veilig kunnen samenwerken.

KEMBIT is opgericht in 1996 en begon als regionale speler, maar is inmiddels uitgegroeid tot ‘landelijke kennisdeler’. Er werken ongeveer 130 mensen die klanten bedienen vanuit vier locaties, waaronder het tot de verbeelding sprekende hoofdkantoor kasteel Wijnandsrade en diverse campussen.

Corporates leggen de lat hoog

Johan der Kinderen (foto) is manager commercie bij KEMBIT. Hij legt uit dat op campussen triple-helix-partnerschappen bestaan, samenwerkingsverbanden tussen meerdere organisaties. Deze partnerships zijn gericht op innovatie, als manier om maatschappelijke uitdagingen het hoofd te bieden en tegelijkertijd de welvaart in de regio te verbeteren. “Vaak zijn hier corporates bij betrokken. Grote bedrijven die soms internationaal opereren die bepalend zijn voor de eisen waaraan een netwerk moet voldoen. Zij leggen de lat hoog en dat is de reden dat we met Cisco-enterprise-apparatuur werken. Die voldoet aan de hoogste kwaliteitseisen.”

“De samenwerking met Cisco is ooit ook op die manier begonnen”, vervolgt Der Kinderen. “Een groot bedrijf op een campus vroeg om een hoogwaardige IT-infrastructuur. Toen kwamen we bij Cisco uit. In de zorg- en life science-sector zie je ook steeds weer dat organisaties kiezen voor Cisco’s netwerkapparatuur. Ze zijn dan zeker van hoge betrouwbaarheid en veiligheid. Als je te maken hebt met levensbedreigende situaties, kies je immers voor het beste.”

Uitgebreide dienstverlening

Wat maakt KEMBIT sterk in networking voor campussen? Johan der Kinderen noemt drie punten:

  1. Het verzorgen van een multitenant-architectuur met enorm veel functionaliteiten, afgestemd op de behoeften van zowel campusbewoners als gebouwbeheerders.
  2. Het ontzorgen van de campus-organisatie bij de exploitatie van het netwerk, door aanvullende diensten zoals delivery management. KEMBIT onderhoudt dan het contact met een nieuwe klant, doet de intake en adviseert over maatwerk.
  3. Het bieden van gebruiksgemak. Een voorbeeld is een selfservice-portaal waarin campusbewoners bijvoorbeeld zelf kunnen aanvinken dat ze een apparaat willen toevoegen. De aansluitpunten voor deze apparaten worden dan op geautomatiseerde wijze aan het juiste virtuele netwerk toegevoegd.

Het opdelen van het netwerk is belangrijk om veiligheid en een betrouwbare werking te kunnen garanderen, vertelt Der Kinderen. “Je wilt bijvoorbeeld uit oogpunt van security niet dat iedereen in een gebouw jouw printers kan zien, of dat apparaten storingen veroorzaken bij andere organisaties. Daarom houden we alles keurig gescheiden.”

Cisco-gecertificeerd

Voor KEMBITs manager commercie is het denkbaar dat klanten om andere apparatuur vragen dan van Cisco, maar Der Kinderen is daarin terughoudend. “Onze mensen zijn Cisco-gecertificeerd en al onze tooling is op Cisco-producten afgestemd. We zouden dan medewerkers opnieuw moeten scholen en andere tools moeten ontwikkelen. Uiteindelijk gaat het om de total cost of ownership versus de kwaliteit. Zeker op een campus waar alles is gericht op innovatie en de corporates de hoogte van de lat bepalen, is Cisco een voor de hand liggende keuze.”

Comstor

Tot slot: KEMBIT werkt nauw samen met Comstor. Die Cisco-distributeur helpt KEMBIT op logistiek vlak en biedt daarnaast technische en inhoudelijke ondersteuning. Comstor beschikt eveneens over diepgaande kennis van Cisco-producten en is zodoende in staat om mee te denken over oplossingen. Der Kinderen: “Comstor is een partner die snel en betrouwbaar met ons communiceert waardoor we onze klanten nog beter van dienst kunnen zijn.”

Wilt u ook in de spotlight staan op ClubCisco, bijvoorbeeld met een mooie klantcase of andere leuke content? Neem dan contact met ons op via anijland@cisco.com

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.