Er steeg luid gejuich op bij Joheco Automatisering, toen het bedrijf tijdens het virtuele Partner Awards event werd uitgeroepen tot ClubCisco Partner of the Year. Deze Partner ademt ClubCisco, zo motiveerde Cisco de keuze voor Joheco. Door actieve deelname aan de community en ClubCisco Summit, maar ook door de creatieve toepassing van Cisco-oplossingen. “Wij maken bedrijven productiever en helpen ze innoveren”, zegt Ronald Lommerse, commercieel directeur van Joheco. “Onze commitment aan Cisco draagt daaraan bij.”
De ClubCisco Partner of the Year Award werd dit jaar voor het eerst uitgereikt. Het is onderdeel van het ClubCisco Champions-programma, dat binnenkort gelanceerd wordt. Met dit programma zet Cisco loyale ambassadeurs in het zonnetje. Joheco werkt al jaren proactief samen met Cisco. Het bedrijf ontzorgt MKB-bedrijven volledig met innovatieve IT-oplossingen.
Joheco is niet alleen leverancier van internet, VoiP, security en cloud-producten, maar bouwt een lange termijn relatie met klanten op. “Wij willen onderdeel uitmaken van bedrijven”, legt Lommerse uit. “Daarom richten we een klantportaal in voor organisaties met real-time inzicht in de IT-omgeving, en maken een roadmap voor continuïteit, productiviteit en innovatie.”
Joheco maakt Enterprise-mogelijkheden voor het MKB bereikbaar dankzij een Managed model. Klanten en alle werknemers worden stap-voor-stap meegenomen in de digitale transformatie. De oplossingen en services van Joheco maken bedrijfsprocessen sneller en efficiënter.
Want, stelt Lommerse: “De toekomst is niet het leveren van snellere internetverbindingen, maar het slimmer maken van processen. WebEx koppelen we aan chatbots en het CRM-systeem. Via Wi-Fi doen we veel met locatiebepaling en Beacons. Daarnaast moet big data in fabrieken via AI en Machine Learning naar kantoor komen. Wij maken dit inzichtelijk voor de klant en trainen gebruikers om ermee te werken.”
Daarnaast ontwikkelde Joheco samen met Cisco en Tech Data een security-scan. “Op een hoger level dan alleen techniek”, vertelt Lommerse. “We doen in een assessment een check op acht lagen security. Dat levert een score en advies op, met prioriteiten. Dat nemen we samen met de klant door. Deze nuttige inzichten verwerken we in de roadmap.”
De klanttevredenheid blijkt bijvoorbeeld uit deze klantcase, waarin Joheco First Class Wi-Fi voor Avek Haarlem verzorgde.
‘De ClubCisco-community motiveert en inspireert’
Joheco focust zich sinds 2009 op Cisco. “Het is een mooi merk, een mooi product”, zegt Lommerse. “Omdat we producten als Meraki en Umbrella vanaf het begin leveren, zaten we vroeg op één lijn met veel Cisco-oplossingen. Dat draagt bij aan onze innovatie. Bovendien communiceren we heel open met Cisco. Investeer je een stuk kennis en marketing, dan krijg je die investering terug.”
Joheco hecht daarnaast veel waarde aan het community-platform ClubCisco. “Wij zijn jaren geleden uitgenodigd voor de Summits van ClubCisco. Dat zijn super-interessante kennissessies”, vertelt Lommerse enthousiast. “Je leert andere partners kennen, maar ook de mensen achter Cisco. Er wordt een stukje innovatie neergelegd, een toekomstvisie. Dat haalt je even uit de operatie en zorgt voor meer focus. Bovendien inspireer en motiveer je elkaar. De website en app zijn zeer bruikbaar voor informatie: over producten en incentives. Het is fijn om één plek te hebben met alle informatie over Cisco.”
Tenslotte: heeft Joheco tips voor partners die volgend jaar ClubCisco Partner of the Year willen worden? “Blijf focussen op je core business”, adviseert Lommerse. “Lever je Cisco, probeer dat dan uit te bouwen. Je krijgt die commitment terug en investeert in een lange termijnrelatie, zowel met Cisco als je distributeur.”
Hij nodigt andere partners van harte uit om te komen sparren. “De deur staat wagenwijd open om een kop koffie te drinken. Ook online, via Webex of het ClubCisco-platform. We moeten elkaar helpen.”
Wilt u ook in de spotlight staan met een mooie klantcase, of heeft u leuke content om te delen met ClubCisco?
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.