i4 daagt de gevestigde orde uit met vernieuwende Managed Service-oplossingen in Security, Netwerk en Beheer. Denk aan verbindingen, telefonie, infrastructuur, netwerk, datacenter en out-of-the-box, moderne werkplekken. Daarbij hanteert het bedrijf een cloud-first strategie, vertelt directeur Michel van de Pol. Die focus blijkt succesvol. “Onze projecten worden steeds groter, en daar gaan we prijzen mee winnen. Ik verwacht dat wij een award gaan winnen binnen het Cisco-landschap.”
De samenwerking met Cisco begon in 2012, en i4 is nu vijf jaar officieel Partner. Van de Pol ziet dat Cisco’s cloud-based benadering aansluit op zijn eigen visie. Daarin is cloud-first het uitgangspunt. “Met de aansturing vanuit de cloud is veel mogelijk, zoals API-koppelingen en automatisering. Die opvatting komt helemaal terug in Cisco Meraki. Wij regelen vanuit ons kantoor de apparatuur, maken de configuratie in orde en versturen geconfigureerde apparatuur naar de klant. Dan hoeft het alleen nog opgehangen te worden, het beheer doen we op afstand.”
“Een oplossing op maat is natuurlijk ook mogelijk. Ook kunnen klanten alle diensten bij ons in een pay-per-month-model afnemen. Die flexibiliteit maakt het, samen met de eenvoud van installatie en beheer, eenvoudig voor de klant, onszelf en Cisco.”
i4 onderscheidt zich met gunstige alternatieven, vindt Van de Pol. “De gevestigde orde van Cisco Partners groeit hard en heeft vaak geen focus meer op oplossingen voor organisaties met minder dan 1000 medewerkers of werkplekken. Wij springen in dat gat.” Hij vervolgt: “We zijn pragmatisch en denken mee met de klant: is dit handig, of is een andere oplossing beter? Ook bespreken we de kostenverdeling volgens OPEX en CAPEX en de mogelijkheden die daarbij horen.”
Van de Pol belooft: ” We schakelen snel. Bij grote partners kan het zo een maand duren voordat er een offerte ligt, bij ons hooguit vier dagen.”
Digitale transformatie: niet alleen IT, maar ook bedrijfsprocessen
Van de Pol ziet dat de IT-ontwikkelingen hard gaan, mede door COVID-19 en het thuiswerken. “Maar in de praktijk blijken veel bedrijven af te wachten”, observeert hij. i4 is daarop ingesprongen met One Value, een aparte tak die organisaties helpt om werkprocessen te optimaliseren.
“Digitale transformatie gaat niet alleen over IT, maar ook over bedrijfsprocessen. Hoe lopen de lijnen, welke inkoopkanalen heb je en hoe kun je jouw werkprocessen digitaliseren? Je moet IT inzetten om slimmer te werken. Door dat goed in te richten voor klanten, zorgen wij dat klanten meer kunnen doen met dezelfde middelen.”
i4 bewijst in de praktijk dat je efficiënter werkt met automatisering. “Onze facturatie laadt automatisch en tickets worden geautomatiseerd geopend en gesloten als het probleem zichzelf kan oplossen. Daar lopen wij in voorop.” Dat doen wij met vier vaste medewerkers, allen bedrijfskundigen.
Zowel Partners als Cisco weten i4 te vinden
i4 staat in nauw contact met Cisco en distributeur Comstor. “Wij kennen de mensen op de belangrijke posities bij Cisco, en die samenwerking loopt heel goed. Zowel Cisco hebben partnerschap voorop staan en we groeien samen.”
Ook over Comstor is Van de Pol laaiend enthousiast: “Ze denken echt mee. Over welke vormen van financiering mogelijk zijn voor de klant, het vinden van de juiste mensen binnen Cisco, marketingcampagnes en certificeringen. Ik wil ze echt een pluim geven voor hun bijdrage aan het succes en de groei van i4.”
Van de Pol hecht daarnaast veel waarde aan het Partnernetwerk van Cisco. Zo gebruikt hij de ClubCisco Summits om met andere Partners in contact te komen. “Ook spreek ik veel af met partijen die net wat groter zijn. Dan wil ik hun filosofie horen, om die te vergelijken met die van i4. Doordat we elkaars kwaliteiten kennen, weten zowel Cisco als Partners ons beter te vinden. Die wisselwerking is belangrijk.”
“Met een eigen filosofie overtuig je de klant”
De ambities van i4 zijn groot. “Wij willen komend jaar Premier Partner worden en het ziet ernaar uit dat we onze inkoop van Cisco-oplossingen gaan verdriedubbelen,” vertelt Van de Pol. “De ambitie is om mooie projecten te draaien, met techniek die daarop aansluit.”
Dat gaat i4 mooie dingen brengen, weet Van de Pol. “Onze projecten worden steeds groter, en daar gaan we prijzen mee winnen. Ik verwacht dat wij een award gaan winnen binnen het Cisco-landschap.
Hij geeft andere Partners nog een tip: “Blijf jezelf en doe wat je zegt. Wees transparant tegen Cisco, en wees helder in waar je naartoe wilt werken. Het is heel belangrijk om een eigen filosofie te hebben. Daarmee overtuig je de klant. Ik durf te stellen dat wij hiermee op dit moment het verschil maken.”
Van de Pol doet ook een oproep: “Soms ga je nadenken en kom je tot de conclusie dat het wel eens anders kan of mag. Tegen die mensen wil ik zeggen: wij hebben de ambitie om de beste te worden, en als jij daar iets aan bij wil dragen, ben je welkom. Let maar op, straks zie je i4 overal!
Wilt u ook in de spotlight staan met een mooie klantcase, of heeft u interessante content om te delen met ClubCisco?
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.