Onlangs verscheen er in de Cisco Newsroom een update over veranderende verwachtingen ten opzichte van software. Hiervoor hield Cisco een uitgebreide enquête. Daaruit blijkt onder meer dat 62% van de gebruikers wereldwijd aangeeft scherpere eisen te stellen aan hun apps. Lees in deze samenvatting de belangrijkste bevindingen. Iets om alvast over na te denken: hoeveel twintigers en dertigers werken er bij u en bij uw klanten?

 

Dienstverleners, app-ontwikkelaars, ja, natuurlijk ook Cisco-Partners: ze krijgen te maken met kritische software-gebruikers. Zij verwachten een naadloze gebruikservaring, en zijn niet blij wanneer ze te maken krijgen met performance-problemen. De belangrijkste bevindingen uit Cisco’s enquête liegen er niet om:

 

  • 88% van de geënquêteerden ondervond de afgelopen twaalf maanden technische problemen met apps en digitale diensten.
  • Gelukkig geeft 66% aan dat hun verwachtingen inmiddels wél waargemaakt worden.
  • 64% is minder vergevingsgezind ten opzichte van technische problemen, dan twaalf maanden geleden.
  • 55% geeft zelfs aan dat performance-issues ze het gevoel geven dat de leverancier – of andersoortige partner – ze niet serieus neemt.

 

Maak kennis met de ‘Application Generation’

Cisco concludeert op basis hiervan dat er een nieuw soort app-gebruiker is ontstaan: eentje die vertrouwd is met software en daar ook serieuze eisen aan stelt. Dat geldt nog sterker voor wat door de onderzoekers ‘The Application Generation’ wordt genoemd: gebruikers in de leeftijd van 18 tot en met 34. Maar liefst 77% van de geënquêteerden in deze leeftijdscategorie kiezen bewust welke apps ze wel en juist niet willen gebruiken. 64% zegt alleen de beste software en services te willen gebruiken.

 

Wat te doen als Partner?

Cisco’s portfolio werkt naadloos samen. Dat is een belangrijk voordeel, dat de gebruikerservaring een stuk prettiger maakt. Met het oog op deze cijfers, is dat natuurlijk een belangrijk verkoopargument. Maar hou er ook rekening mee dat klanten – zeker de twintigers en dertigers – om een best of breed-model gaan vragen, met oplossingen van verschillende vendors en dienstverleners. Wees dus goed voorbereid op dergelijke vragen. De juiste antwoorden kunnen geven, helpt natuurlijk sterk om een kritische doelgroep te overtuigen.

 

Tip: volg regelmatig trainingen en Partner Interactive Webinars (PIW’s) van Cisco, om uw kennis bij te spijkeren. U vindt ze op de ClubCisco-pagina Events & Trainingen.

 

Benieuwd naar het hele nieuwsbericht?

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.