SAMENVATTING
- Geheel nieuwe Webex app met talloze nieuwe functies voor vergaderingen, messaging en bellen.
- Drie gloednieuwe apparaten voor werknemers, waaronder Webex Desk, Webex Desk Camera en Webex Desk Hub.
- De nieuwe Webex App Hub, een eersteklas collaborationapp-ecosysteem dat vooraf gebouwde integraties met Box, Dropbox, Salesforce, ServiceNow, MIRO, Workplace for Facebook bevat.
- Daarnaast heeft Cisco de overname van IMImobile en de intentie om Slido over te nemen aangekondigd.
Cisco kondigt tijdens WebexOne een groot aantal Webex-innovaties aan die organisaties helpen naadloos samen te werken en hun werknemers- en klantervaringen te transformeren. WebexOne is Cisco’s belangrijkste digitale collaborationconferentie die thought leaders, klanten en partners samenbrengt om kennis te delen.
Webex helpt medewerkers om overal te innoveren en productief te blijven. Vanwege de pandemie is Webex nog belangrijker geworden voor bedrijven, overheden, ziekenhuizen en onderwijs. Het platform zorgt ervoor dat bedrijven digitaal kunnen functioneren, dat overheden op afstand kunnen worden bestuurd, dat artsen en patiënten elkaar veilig kunnen zien en dat docenten hun studenten op afstand kunnen onderwijzen.
De aankondiging van de innovaties komt op het moment dat bedrijven over de hele wereld zich voorbereiden op een ‘hybride’ toekomst van werk na de pandemie – een toekomst waarin werknemers vaker deels thuis en deels op kantoor werken. Cisco heeft een duidelijke visie op hoe technologie klanten kan helpen die toekomst vandaag te realiseren.
De aangekondigde innovaties:
Volledig nieuwe Webex
De geheel nieuwe Webex – vanaf vandaag beschikbaar – biedt één veilige app om te bellen, te vergaderen en berichten te versturen. De meer de 50 aangekondigde Cisco innovaties vallen in drie categorieën: naadloze samenwerking, slimme hybride werkervaringen en intelligente klantbelevingen. Deze zijn allemaal gebouwd op het solide Cisco beveiliging en privacy portfolio.
Nieuw in meetings – Onder de vele functies die aan Webex worden toegevoegd, enkele van onze favorieten:
Per direct beschikbaar in de app
- Noise cancellation en spraakherkenning: Geen luidruchtig getyp of ritselende papieren meer. Webex detecteert en onderdrukt automatisch veel voorkomende geluiden.
- Transcripties en ondertiteling: Maakt uitgebreide notities overbodig. Transcripties zijn doorzoekbaar, zodat teamleden die een vergadering missen snel zijn ingelezen.
- Highlights en acties: Webex Assistant creëert deze na een gesproken
- Verbeterde video layouts: Makkelijk de video layout aanpassen met een simpele schuifregelaar.
- Webex Huddle: Bel snel specifieke teamleden, creëer met een enkele klik spontaan een vergadering, zonder planning of verzoek.
Binnenkort beschikbaar in Webex
- Real-time vertaling: Vanaf februari zijn gelokaliseerde, real-time transcripties van de actieve spreker beschikbaar in tien talen. Iedere deelnemer kan de gewenste taal kiezen uit de volgende lijst: Nederlands, Engels, Spaans, Frans, Duits, Mandarijn, Portugees, Arabisch, Russisch en Japans.
- Immersive sharing: Deel uw presentatie, video of applicatie als een dynamische achtergrond met overlappende video. Wordt verwacht in 2021.
- In-meeting gebaren:Vind je de presentatie leuk? Laat je ‘duim’ zien en onze AI vertaalt de beweging in een duim omhoog op het scherm, zodat iedereen het kan zien. Wordt verwacht in 2021.
- Save & share meeting content: Meeting content en opnames worden direct opgeslagen in de Webex app. Bekijk de opnames in de Webex taakbalk of binnen de contentsectie van 1:1-ruimtes en groepsruimtes.
- Echt grote meetings: Webex Events sessies met tot 25,000 deelnemers is op korte termijn beschikbaar. Later deze maand verschijnt Webex Events native livestreaming, waaraan meer dan 100.0000 mensen kunnen deelnemen.
Voor meer informatie: het volledige persbericht, blog: Welcome to the All New Webex van Cisco’s Javed Khan en de video: The All New Webex.
Nieuwe Webex apparaten
Een reeks nieuwe apparaten voor een naadloze, slimme ervaring, thuis of op kantoor. Deze reeks omvat:
- Webex Desk Camera: de camera is perfect voor zowel thuis als op kantoor doordat het voorzien is van intelligente functies zoals gezichtsherkenning en statistieken over de bezetting van ruimtes. Daarnaast is de microfoon met een eenvoudig gebaar aan en weer uit te zetten.
- Preview – Webex Desk Hub: Nu veel organisaties nadenken over hun kantoorruimte en deze ruimte opnieuw inrichten, kan een terugkeer naar het kantoor betekenen dat er meer flexplekken komen. Met de nieuwe Webex Desk Hub is het zeer eenvoudig om van elk beschikbaar bureau een persoonlijke ruimte te maken. Deze nieuwe categorie apparaten is krachtig genoeg voor videovergaderingen en telefoongesprekken van zeer hoge kwaliteit. Ook is het mogelijk om persoonlijke apparatuur, zoals een eigen camera, headset, display, laptop en mobiele telefoon aan te sluiten. Webex Desk Hub is voorzien van de nodige intelligentie voor een consistente ervaring, die het makkelijk maakt om te werken. Daarnaast kan met Webex Desk Hub een bureau worden gereserveerd en kan de identiteit worden geverifieerd met de laptop, badge of mobiele telefoon van de medewerker.
- Preview – Webex Desk: Net zoals met de Webex Desk Pro, kan met de Webex Desk tijdens een presentatie het publiek meer bij de vergadering worden betrokken door slides of video’s als achtergrond te gebruiken – een functie die Cisco ‘immersive presenter’ noemt. Het is een aantrekkelijk geprijsd alles-in-een apparaat met intelligente functies, zoals ruisonderdrukking, virtuele achtergronden en gezichtsherkenning. Het apparaat beschikt over een hoogwaardige camera, microfoon en luidsprekers en is zeer eenvoudig in te stellen, zonder dat daarvoor IT- of technische kennis nodig is. Voor meer informatie: het volledige persbericht.
Webex App Hub en ecosysteem
De App Hub maakt het gemakkelijk voor gebruikers om applicaties toe te voegen en samen te werken met applicaties van derden tijdens een Webex-vergadering, zoals Box, Dropbox, Salesforce, ServiceNow, MIRO, Mural en Workplace for Facebook. Dit is ook handig voor IT-managers die eigen integraties voor het hele bedrijf beschikbaar willen stellen. Vanaf vandaag beschikbaar. Voor meer informatie: het volledige persbericht.
Nieuw in Contact Center: intelligente klantbeleving
Het nieuwe Webex Contact Center biedt krachtige nieuwe mogelijkheden voor bedrijven, klanten en agents. Nu kan ieder bedrijf, groot of klein, vanaf dag één net zo robuust zijn als een cloud contactcenter met duizenden agents. Meer informatie: het volledige persbericht.
Jeetu Patel, SVP en GM, Security & Applications, Cisco: “Het doel van Cisco is om een inclusieve toekomst te realiseren. Collaborationtechnologie speelt een cruciale rol in het tot stand brengen van een gelijk speelveld, zodat iedereen deel kan nemen aan de wereldeconomie, ongeacht de locatie, taal en persoonlijkheid. Daarom doen we er alles aan om een Webex-ervaring te bieden die 10x beter is dan ‘in-person’ interacties en tegelijkertijd maken we die interacties ook 10x beter. Webex maakt een verschuiving mogelijk naar hybride werken waardoor de wereldeconomie voor iedereen wordt opengesteld. Iedereen kan een plaats aan de vergadertafel krijgen – ongeacht waar die vergadertafel zich bevindt.”
Reacties
Er zijn nog geen reacties geplaatst.