DesktopToWork is een expert in de online werkplek en alles daaromheen. De organisatie werd in 2011 opgericht door Duco Rob. Een remote desktop in combinatie met Citrix was in die tijd de belangrijkste dienst, maar Meraki bleek een belangrijke spil om dat goed te laten werken. Zo ontstond de samenwerking met Cisco. Duco: “Al onze oplossingen zijn vanaf het begin online en veilig toegankelijk geweest. Thuis of op kantoor, dat heeft voor ons nooit uitgemaakt. Die gedachte zit in het DNA van ons bedrijf, en is door COVID-19 extra lucratief geworden.”

Duco merkte al snel dat het belangrijk was om naast een remote desktop ook andere IT-diensten aan te bieden. “Als een klant belde en zei: ‘Citrix doet het niet’, dan bleek het vaak geen probleem met Citrix, maar bijvoorbeeld met de internetverbinding. Daarom zijn we onze dienstverlening gaan uitbreiden. Hoe meer schakels je beheert, hoe beter de oplossing uit de verf komt. In plaats van dat een klant moest bellen als de dienst niet werkte, konden wij melden: ‘Er is een storing op de lijn en die zijn we aan het verhelpen. We houden u op de hoogte.’”

Daarom doet DesktopToWork veel rondom Networking as a Service: van managed access points en managed networking tot managed firewalls. “Onze core business is de online werkplek en alles daaromheen”, stelt Duco. “Networking, maar ook telefonie-oplossingen en cyber-security: endpoint protection, awareness-trainingen, phishing-campagnes, fysieke boekjes voor gebruikers en een cybersecurity-verzekering. Wij willen de veiligheid van een online werkplek garanderen.”

Ewoud Koch, accountmanager bij DesktopToWork, vult aan: “We willen onze gebruikers altijd en overal laten werken, en alles als oplossing aanbieden. Heel veel partners verkopen een deel hardware of een deel beheer. Wij hebben een vaste prijs per maand. Je koopt geen product, maar de dienstverlening en wordt op de gehele keten ontzorgd. Een maandelijkse fee voor het managed netwerk, of de managed wifi. Daar proberen wij ons in te onderscheiden. Wij denken in oplossingen, niet in producten.”

Meraki als spil in de dienstverlening van DesktopToWork

DesktopToWork is nu vijf jaar Cisco Partner. Ewoud: “Als je internetverbinding of je netwerk slecht is, dan is de online werkplek ook slecht. Dat wilden we van begin tot eind beheersen en daar gebruiken we Meraki voor.”

Duco vult aan: “Wij hebben een paar honderd klantlocaties. Als je voor elke update op locatie moet zijn, dan heb je extra mensen nodig en lopen de kosten snel op. Het voordeel van Meraki is dat je alles gecentraliseerd, dus op afstand, kunt beheren.”

Hij vervolgt: “Wij zijn met Meraki aan de slag gegaan omdat zij networking hebben veranderd. Met het dashboard van Meraki kun je precies zien waar het misgaat als een verbinding wegvalt. Ze bieden goede API’s om te communiceren met andere diensten en updates zijn eenvoudig uit te voeren. Daarnaast kun je alle klanten beheren door één keer in te loggen, en je kunt klanten zelf toegang geven voor inzichten.”

DesktopToWork is zeer te spreken over de samenwerking met Cisco en is voornemens die verder uit te breiden, vertelt Ewoud. “We willen een nauwe samenwerking aangaan, met marketingcampagnes en events. Het gevoel is nu goed. We willen daar zelf ook meer tijd insteken.”

Tot slot, heeft DesktopToWork nog tips voor andere partners? “Denk niet in het verkopen van een doosje of licentie, maar focus op een samenwerking voor de lange termijn. Wij zijn in die zin redelijk uniek met ons pay-for-use-model. Verkoop een oplossing en laat klanten geen investeringen doen als dat niet nodig is. Als ze een access point nodig hebben, plaats die dan bij ze, zonder dat ze eerst een offerte hoeven op te vragen.”

Wilt u ook in de spotlight staan op ClubCisco, bijvoorbeeld met een mooie klantcase of andere leuke content?

Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst.

Plaats een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.